marți, 22 iunie 2010

Schema pentru Arduino "de criza"

Daca tot au trecut vreo doua luni de cand am facut montajul (si de cand il folosesc aproape zilnic) m-am gandit ca ar fi cazul sa desenez si schema lui ;-)

Neavand niciun fel de experienta in materie de CAD, cu atat mai putin in ceea ce priveste schemele electronice, am incercat mai multe programe: Eagle, TinyCAD, KiCAD etc.

Pana la urma m-am oprit la ExpressSCH, parte dintr-un program gratuit numit ExpressPCB.
Cred ca este cel mai usor de folosit, deoarece in doua ore si ceva am reusit sa fac schema de mai jos, chiar daca nu mai lucrasem cu astfel de programe...



Sper ca nu am facut prea multe greseli, daca cineva incearca sa reproduca montajul dupa aceasta schema ar face bine sa verifice de doua ori ;-)

Cateva observatii:
1. daca chipul nu este programat cu bootloader trebuie folosit un programator ISP
2. daca punem bootloader se poate utiliza cu un cablu serial realizat asa cum l-am descris aici; inainte de programarea in acest mod trebuie apasat butonul Reset cam 3-4 secunde (incercati diverse variante pana reusiti...)
3. la montajul din imagine am folosit terminale bloc (cu suruburi), dar pentru reducerea costului merge sa utilizati orice fel de conectori (bareta etc.)
4. realizarea pe placa de circuit nu e chiar la nivel profesional (hmm, hmm, hmm) ca sa zic asa ;-)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu