luni, 31 mai 2010

Bootloader optimizat pentru Arduino

Cei care prefera sa foloseasca bootloader-ul standard de pe placile Arduino stiu ca acesta ocupa destul de mult. Un bootloader optimizat, care ne lasa mai mult spatiu pentru programe, gasim aici: Optiboot. Pentru instalarea bootloader-ului avem nevoie de un programator ISP sau de inca o placa Arduino.

Allows larger sketches. Optiboot is a quarter of the size of the default bootloader, freeing 1.5k of extra space.
Makes your sketches upload faster. Optiboot operates at higher baud rates and has improved programming logic.
Adaboot performance improvements. Optiboot runs your sketches sooner.
Compatible with 168 and 328 Arduinos including Lilypad, Pro, Nano



Cu optiboot v3


Cu bootloader-ul standard

In cazul unei placi cu 168 realizam o economie de 1KB, adica 6.25% mai mult spatiu pentru programe!





In cazul unei placi cu 328 realizam o economie de 1.5KB, adica 4.69% mai mult spatiu pentru programe!

Diverse probleme la instalare am vazut pe blogul de unde am aflat si eu de acest bootloader: Hack a Day. Eu l-am programat pe ISP si sub Windows si a mers din prima :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu