sâmbătă, 5 martie 2011

PCB "de criza" pentru SMD-uri

In urma unei discutii avute la intalnirea Tehnorama de acum doua saptamani cu dl. Dan Stroie m-am hotarat sa incerc sa fac si eu un PCB pentru un Atmel ATtiny13V in format SOIC8 din care aveam prin casa mai multe bucati luate de vreo 2 ani.
Am pus si doua rezistente si un LED, tot SMD-uri, luate tot atunci. Buton nu aveam, asa ca am indoit picioarele la un push buton normal si le-am lipit pe trase.

Am trasat manual, cu doua markere, unul de 0.3 si altul de 1.5mm (cel putin asa cred...)
Pe unde am gresit am sters cu o carpa inmuiata in alcool izopropilic. Corectiile mai fine le-am facut cu un batz cu vata.

Cost "echipamente": sub 20 de lei si ajung la zeci de cablaje mai mari decat al meu ;-)

Montajul merge perfect (daca ignoram faptul ca butonul nu este cuplat cum trebuie), dar arata destul de neprofesionist. Oricum, este o evidenta imbunatatire prin comparatie cu placile de stripboard pe care trageam cablu UTP pentru legaturi :)

Programarea am facut-o cu programatorul de la Pololu, legat la PCB prin cabluri terminate cu crocodili, ca sa evit sa pun un conector ISP cu 6 pini ;-)

Ca posibile imbunatatiri: data viitoare trag traseele cu o rigla... folosesc cablaj cu doua fetze si fac legaturile prin gauri... sau folosesc spatele placii pentru conexiuni si piese care nu sunt SMD, tot prin gauri, asa cum e acum compartimentul pentru bateria CR2032.













2 comentarii:

  1. Multumesc, a fost doar o incercare, nu se compara nici pe departe cu PCB-urile realizate de dvs.
    In plus, ca sa mearga si butonul, a mai trebuit sa-i pun o rezistenta intre pinul butonului si +3V si sa o scot pe cea pusa aiurea la masa :(
    Oricum nu va avea viata prea lunga, zilele astea scot tiny13 de pe el si incerc una mai complexa.
    Macar m-am lamurit ca pot sa lipesc si eu SMD-uri... cu ochelari cu lupa si cu un varf de letcon pilit sa fie mai subtire...

    RăspundețiȘtergere